Mazda 6 Forums banner

DIY: Installatiehandleiding voor mistlampen van de 3e generatie

72K views 64 replies 33 participants last post by  Off2Geo  
#1 ·
Hé allemaal,

Ik heb net mijn nieuwe mistlampen van CARID binnen en was erg blij met hoe ze eruit zagen, ondanks dat er een kleine scheur in zat. Ik heb ze vandaag geïnstalleerd en foto's gemaakt om te documenteren, zodat ik deze post kon maken.

Opmerking: ik heb dit gedaan door de auto op te krikken en de bumper te verwijderen. Ik weet dat er manieren zijn om het te doen zonder de bumper te verwijderen en zonder de auto op te krikken, maar ik heb het op deze manier gedaan om het gemakkelijker te maken om te documenteren en te zien hoe alles past.

Ook was ik enthousiast en heb ik de mistlamp-richtingaanwijzer geïnstalleerd zonder documentatie. Het spreekt voor zich. Ik zal het aan het einde uitleggen als er interesse is. Het is plug-and-play.

Tijd benodigd: 1 uur

Benodigde materialen:

Schroevendraaier (Phillips en platte kop)
10 mm dop en sleutel
Vloerkrik en assteunen
Mistlampen (Spyder® FL-MM614-Y (5077806) - Gele mistlampen in OEM-stijl)
Mistlampstengel (
)
Bier en geduld

Instructies:

Stap 1: Voertuig verkrijgen

Dit is mijn auto, een 2014 6MT Touring in Reflex Blue. Hij kwam niet met mistlampen.

Image

Ik wilde de mistlampen al een tijdje doen en haalde eindelijk de trekker over toen ik een Visa Gift Card kreeg. Excuseer de rommelige garage; het is een huurwoning die ik deel met 3 andere huisgenoten op de universiteit.

Stap 2: Motorkap openen

Voor degenen die het zullen vragen, het is de AEM Dryflow. Werkt goed voor zover ik kan beoordelen.

Image

Stap 3: Begin bovenaan

Image

Image

Er zijn 4 schroeven en 3 lipjes...dingen om los te maken aan de bovenkant van de bumper. Optioneel kun je de flap aan de bovenkant losmaken, maar ik koos ervoor om hem erop te laten om geen schroeven te verliezen.

Je moet ook de luchtinlaat losbouten. Je kunt hem vastgeschroefd laten zitten en hem gewoon losmaken om hem over de bovenkant van de bumper te bewegen als je wilt, maar het is gemakkelijker om hem te verwijderen.

Image

Na deze stap zou je de bovenkant van de bumper een beetje moeten kunnen trekken en voelen dat hij loskomt.

Stap 4: Auto opkrikken

Gebruik altijd assteunen bij het werken onder de auto. Een vloerkrik is ook fijn. Ik gebruikte een kleine, want mijn belangrijkste gereedschap en gereedschapskist staan in een andere garage.

Image

Ik laat de assteunen onder een veerelement staan dat dragend is (beste omschrijving).

Stap 5: Voorste afdekking verwijderen

Als je onder de auto bent (of niet), zie je deze schroeven aan de voorkant van de grote plastic afdekking aan de voorkant. Er zouden er 4-6 moeten zijn (een paar van de mijne ontbraken).

Image

Image

Aan de achterkant van de voorste afdekking zitten 10 mm bouten. Ik geloof dat er ook 6 van zijn.

Image

Image

Als alle bouten en schroeven zijn losgemaakt, houdt het laatste lipje de afdekking op zijn plaats. Trek hem er gewoon uit de bumper om de voorste afdekking los te maken.

Image

Image

Hij kan er dan uitgetrokken worden.

Stap 6: Zijkant-voor...panelen losmaken

Er zitten schroeven aan de voorkant om de panelen aan beide kanten te verwijderen. Deze hoeven niet volledig verwijderd te worden; ze hoeven alleen maar van de bumper verwijderd te worden.

Image

De connector is hier ook te zien als hij losgekoppeld is van de dummy-stekker, zoals bij mij het geval was.

Image

Hier zit de stekker als je bumper nog niet eerder is verwijderd of de stekker niet is aangeraakt.

Dit moet aan beide kanten gebeuren.

Stap 7: Zijkanten van de bumper

Het laatste deel van de bumper dat verwijderd moet worden, zijn de zijkanten. Als je in de wielkast kijkt, zijn er 3 lipjes...clipschroeven die verwijderd moeten worden. De laatste schroef die verwijderd moet worden, is de enkele schroef achter de wielkastafdekking.

Image

Dit moet ook aan de andere kant worden voltooid.

Stap 8: Bumper verwijderen

De bumper kan dan van de zijkant worden getrokken als de schroef is verwijderd.

Image

Image

De bumper komt dan van de auto af (hopelijk). Controleer of hij niet aan schroeven vastzit.

Image

Stap 9: De nep-ventilatie-dingen verwijderen

De nep-ventilatieopeningen worden vastgehouden door clips. Ze zien eruit als carrosserieclips; een paar van de mijne waren om de een of andere reden kapot, maar de mistlampen houden nog steeds.

Image

Image

Image

Stap 10 (optioneel): Lichten testen

Voordat ik de lampen in hun behuizing plaatste, heb ik beide lampen in de fittingen gestoken om er zeker van te zijn dat ze werken. Gelukkig deden ze het allebei.

Image

Image

De OE-stekker past precies in de mistlamphuizing van het merk Spyder. Een van mijn lampen was gebarsten. Dit stoorde me, maar ik was zo enthousiast over de lampen dat het geen groot probleem is.

Stap 11: Lampen in de behuizing plaatsen

De lamp moet precies in de behuizing passen. Zorg ervoor dat je de juiste kant hebt, want ze zijn moeilijk te onderscheiden. Je hebt geen van de andere bedrading nodig die CARID levert.

Image

De mistlampkabels zijn niet lang genoeg om te reiken, dus ze moeten worden aangesloten als de bumper weer van onderaf op de auto wordt geplaatst. Zorg ervoor dat je een hoorbare klik hoort als de stekkers worden geplaatst.

De lampen werken alleen als de koplampen ook aan staan.

Stap 12: Geniet ervan!

De bumperinstallatie is omgekeerd aan de verwijdering, maar als je eerst de bovenste schroeven aanbrengt bij het terugplaatsen, helpt dit om hem op zijn plaats te houden.

Image

Ik hoop dat dit helpt!
-Josh

#2 ·
GEWELDIG artikel! Goed gedaan. Ik zal het naar de juiste sectie verplaatsen, het een passende titel geven en het linken in mijn "one stop shop" thread voor de 3e generatie :)

#3 ·
GEWELDIG artikel! Goed gedaan. Ik zal het naar de juiste sectie verplaatsen, het een passende titel geven en het linken in mijn 3e generatie one-stop-shop thread :)
Bedankt Byakuya! Ik zal de stalk informatie misschien de komende dagen toevoegen voor degenen die daar verward over zijn.

Ik voel me speciaal om deel uit te maken van de "One Stop Shop!" :)

• Like
Reactions: wjperdue2003
#6 ·
Uitstekend geschreven! Denk je dat de stengel te moeilijk te installeren is? Hoe dan ook, ik zou mijn mistlampen de hele tijd gebruiken terwijl mijn koplampen aan staan en ik zie dat ze zo werken, tenzij je de aan- en uitstengel installeert..
De stengel is heel gemakkelijk te installeren en je hebt die schakelaar nodig om de mistlampen te activeren - zonder de stengel krijgen de mistlampsokken in de bumper geen stroom.

#12 ·
Zo vervang ik mijn mistlamp en het duurde 10 minuten per kant omdat ik het wiel alleen aan de binnenkant van de kant waar ik aan het werk was, heb gedraaid.

#15 ·
Weet iemand toevallig welke schroefmaat wordt gebruikt om de mistlampen aan de montagebeugels te bevestigen, evenals de beugel aan de omranding? Ik heb net mijn kit van Mazda/TRS gekregen, maar heb de schroeven niet bij Mazda besteld.

Als ze niet te duur zijn, zal ik ze gewoon bij de lokale onderdelenafdeling halen, maar ik dacht dat ik het waarschijnlijk veel goedkoper bij Home Depot kan doen.

#16 ·
Weet iemand toevallig welke schroefmaat wordt gebruikt om de mistlampen op de montagebeugels te bevestigen, evenals de beugel op de omranding? Ik heb net mijn kit van Mazda/TRS gekregen, maar heb de schroeven niet bij Mazda besteld.

Als ze niet te duur zijn, haal ik ze gewoon bij de lokale onderdelenafdeling, maar ik dacht dat ik het waarschijnlijk veel goedkoper bij Home Depot kan doen
Ik zit in hetzelfde schuitje. lol. Wilde morgen even rondkijken bij Home Depot.

Trouwens, de dealer wil $4-6/ schroef. lol

#18 ·
Al dat geschroef en gepraat...hahahahaha

Dus de MEESTE schroeven waren overprijsd, maar eigenlijk niet slecht gezien hoe weinig ik nodig heb. Degene die de beugel met de afdekking verbinden, waren ongeveer 1,15 dollar per stuk. En de onderste hoogteverstellingsschroef op de beugel, die op de een of andere manier anders was, maar dezelfde prijs had, dus ik heb hem van Mazda gehaald. De schroeven die de mistlamp aan de beugel bevestigen, waren 6 dollar per stuk. Om de schroefdraad in de led-behuizingen niet te verknallen, heb ik er een gepakt en zal ik de schroefdraad meten en de rest elders kopen. 6 dollar per schroef is gewoon waanzin. Weer een mooi voorbeeld van hoe ze een gemakkelijke verkoop hadden gehad als ze gewoon hadden gerekend wat ze moesten rekenen. Zeker, het is niet de 5 dollar winst die ze zouden hebben gemaakt, maar 0,50 dollar winst is meer dan 0,00 dollar winst.

#20 ·
^Bedankt, die waren perfect! Weet u toevallig hoe groot de schroef is om de montagebeugel aan de behuizing te bevestigen? De bovenstaande schroeven zijn alleen de 2 aan de zijkant van het licht en één onderste richtafsteller. De schroef die ik zoek, is de 3 die rond de beugel zitten. Op de foto die u hierboven heeft, komt een van de gaten overeen met de kleine uitlijnings-'nippel' en ernaast zit een schroef. De M6 is te groot en de M4 is te klein.

Bedankt! Ik heb de schroeven van Mazda gekocht, maar de zakken nog niet geopend en zolang ik erachter kan komen welke schroefmaat ik nog nodig heb, kunnen ze allemaal terug naar Mazda!

Mazda wilde $6 per stuk voor die hoogte-uitlijningsschroeven!!!

#25 ·
#27 ·
k cool. misschien heeft iemand hier dezelfde of een vergelijkbare set gekocht. Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat de lenzen mogelijk geen glas zijn en dat de mistbehuizing/omgeving dunner plastic zou kunnen zijn. Als ze niet van OEM-kwaliteit zijn, stuur ze dan terug, je hoeft alleen de verzendkosten voor de retourzending te betalen.

#29 ·
Ik zag een man op YouTube de mistlamp van zijn m 3 van voren vervangen. Hij wrikte gewoon de mistlampafwerking van voren af. Ik denk dat de 6 niet op deze manier is ingesteld?
Er zitten tanden in de binnenkant van de bumperskin die de mistlampafwerking op zijn plaats geleiden. Je kunt ze niet van buitenaf losmaken.

Je hoeft de skin niet te trekken - je kunt er via de wielkasten in. Veel gemakkelijker aan de bestuurderskant, maar aan beide kanten te doen. (Ik heb de installatie 3 keer gedaan, altijd via de spatborden - heb de auto nog niet eens opgekrikt)

#30 ·
Dat is mijn plan, van onderaf te beginnen. Ik heb de Spyder-kit gekocht, maar uit wat ik heb gelezen, is de kwaliteit niet erg goed, maar er zijn niet veel beoordelingen voor andere merken. Ik heb ook een paar 30w cree h8 led gekocht om de halogeenlampen te vervangen.

#31 ·
Dat is mijn plan, van onderaf te beginnen. Ik heb de Spyder-kit gekocht en van wat ik gelezen heb, is de kwaliteit niet erg goed, maar er zijn niet veel beoordelingen over andere merken. Ik heb ook een paar Cree 30w led gekocht om de halogeenlampen van de Spyder te vervangen.

#32 ·
Dat is mijn plan, van onderaf te beginnen. Ik heb de Spyder-kit gekocht en uit wat ik heb gelezen, is de kwaliteit niet erg goed, maar er zijn niet veel beoordelingen over andere merken. Heb ook een paar Cree 30w led gekocht om de halogeenlampen van de Spyder te vervangen.
Zorg ervoor dat je laag begint. De combinatie gaat veel licht naar boven verspreiden, zoals het plaatsen van een HID-kit in een standaard halogeenreflectorlens.

#34 ·
Had ze geïnstalleerd. De kwaliteit van Spyder is niet zo slecht. Lijkt solide, behalve voor de lens die meer op plastic lijkt, geen glas en niet erg helder zoals glas. Wat belangrijk voor mij was, was de pasvorm en het paste perfect. Ik kocht het van Amazon voor ongeveer $ 80 +, veel goedkoper dan overal elders waar ik het heb gezien. Er was één recensie en het was één ster. De kijker zei dat het een stuk rommel was, de schroef brak tijdens de installatie. Ik weet niet zeker waarom hij met de schroeven moest knoeien. Ik heb het geïnstalleerd met de hele montage intact. Ik was bang dat ze me iets anders zouden sturen, niet Spyder, maar dat deden ze wel. Dit gebeurt de laatste tijd veel op Amazon.

De 30w Cree LED ($ 14 op Ebay) lampen waren behoorlijk helder, zelfs overdag. Goed dat ik niet voor 60 of 80 ben gegaan zoals ik oorspronkelijk van plan was.

#35 ·
Ik heb de Spyder-mistlampen en heb al twee scheuren in de lenzen gehad. Het is absoluut glas, maar ik denk dat het vervangen van de lens door polycarbonaat het beste zou zijn. Ik heb de LED-mistlampen van TRS gekocht om ze in te bouwen. De lenzen daarvan zijn van polycarbonaat. Ik zal zien hoe ze het doen.

Heb ze geïnstalleerd. De kwaliteit van Spyder is niet zo slecht. Lijkt solide, behalve de lens die meer op plastic lijkt, geen glas en niet erg helder zoals glas. Wat voor mij belangrijk was, was de pasvorm en die paste perfect. Ik heb hem gekocht bij Amazon voor ongeveer $ 80, veel goedkoper dan overal elders waar ik hem heb gezien. Er was één beoordeling en die was één ster. De kijker zei dat het rommel was, de schroef brak tijdens de installatie. Ik weet niet zeker waarom hij met de schroeven moest knoeien. Ik heb hem geïnstalleerd met de hele montage intact. Ik was bang dat ze me iets anders zouden sturen, niet Spyder, maar dat deden ze wel. Dit gebeurt de laatste tijd vaak op Amazon.

De 30w Cree LED ($ 14 op Ebay) lampen waren behoorlijk helder, zelfs overdag. Gelukkig heb ik niet 60 of 80 genomen zoals ik oorspronkelijk van plan was.

#38 ·
Net mijn installatie voltooid. Ik heb de WinJet mistlampassemblage van Amazon voor $40 gekregen en een gratis OEM-stengel van een vriend. Ik heb ook wat 6000k 55w Kensun HIDs (H11) gekregen. Het gemakkelijkste deel van de installatie was het verwisselen van de stengel.

Omdat ik niet zeker genoeg ben om de bumper etc. te verwijderen, ben ik gewoon door de wielkasten gegaan. Zoals anderen al hebben aangegeven, is de bestuurderskant een fluitje van een cent, maar de passagierskant is vervelend vanwege het ding met de ruitensproeiervloeistof.

Toch duurde het me minder dan 45 minuten. Super makkelijk. Ik woon in Columbia Heights in Washington DC. Ik help graag iedereen die deze mod wil doen. Ik ben de laatste tijd niet veel op het forum, dus e-mail me op heynik75AThotmailDOTfr

Proost

Attachments

#39 ·
Net mijn installatie voltooid. Ik heb de WinJet mistlampassemblage van Amazon voor $ 40 en een gratis OEM-stengel van een vriend gekregen. Ik heb ook wat 6000k 55w Kensun HIDs (H11) gekregen. Het gemakkelijkste deel van de installatie was het verwisselen van de stengel.

Omdat ik niet zeker genoeg ben om de bumper etc. te verwijderen, ben ik gewoon door de wielkasten gegaan. Zoals anderen hebben opgemerkt, is de bestuurderskant een fluitje van een cent, maar de passagierskant is vervelend vanwege het ding met de ruitensproeiervloeistof.

Toch duurde het me minder dan 45 minuten. Super makkelijk. Ik woon in Columbia Heights in Washington DC. Ik help graag iedereen die deze mod wil doen. Ik ben de laatste tijd niet veel op het forum, dus e-mail me op heynik75AThotmailDOTfr

Proost
Ik heb ook de mistlampen met deze methode toegevoegd. Het werkte goed. Ik heb eerst de passagierskant gedaan, omdat ik wist dat het veel moeilijker zou worden vanwege de ruitensproeiervloeistof. Toen ik naar de bestuurderskant ging, was het een fluitje van een cent.

Nicoutino, is dat chroom in je grille de kit die je op Amazon kunt kopen? Ik heb overwogen om het te kopen, maar het op je auto te zien. Het ziet er goed uit.

#44 ·
Bedankt voor de geweldige instructie en tips! Ik heb net de Amazon-mistlampen voor mijn '17 sport besteld.
Ik vroeg me af of een van jullie techneuten een manier weet waarop de connector van de standaard richtingaanwijzerschakelaar kan worden 'gejumperd' zodat de lichten permanent aan staan met de koplampen?
Het schema gaat niet in op kleuren, maar de mistlampschakelaar voegt simpelweg een extra verbinding toe voor aan-uit-bediening. Ik zou ze toch wel de hele tijd aan willen hebben, en het zou $40 besparen op een nieuwe stuurpen. TIA!

#46 ·
Bedankt voor de geweldige instructie en tips! Ik heb net de Amazon-mistlampen voor mijn '17 sport besteld.
Ik vroeg me af of een van jullie techneuten een manier weet waarop de connector van de standaard richtingaanwijzerschakelaar zo kan worden "gejumperd" dat de lichten permanent aan staan met de koplampen?
Het schema gaat niet in op kleuren, maar de mistlampschakelaar voegt gewoon een extra verbinding toe voor de aan-uit-bediening. Ik zou ze toch wel de hele tijd aan willen hebben, en het zou $40 besparen op een nieuwe stengel. TIA!
Zoiets?

DIY: Mazda GJ 6 Independent Fog Light Mod