Klik hier om mij een privébericht te sturen.
WAARSCHUWING: GEBRUIK GEEN SMARTPHONE OM FIRMWARE TE DOWNLOADEN EN FIRMWARE TE INSTALLEREN OP EEN kleine USB FLASH DRIVE. .....GEBRUIK ALLEEN EEN WINDOWS 11 PC - LAPTOP.
ALERT: Houd er rekening mee dat MAZDA ALLEEN de BEDRADE aangesloten AUX Hub en twee grote USB-kabels ondersteunt voor Carplay en/of AndroidAuto Conversies.
ORIGINELE Mazda CP/AA Wireless wordt ALLEEN verkregen door een geüpdatete voor ''Wireless CMU'' (de interne Dash Hardware) en de geüpdatete nieuwe AUX Hub te gebruiken.
MAZDA VERKOOPT of ONDERSTEUNT CP/AA WIRELESS NIET VIA een ''Carplay Dongle'' alleen via duurdere "Wireless CMU".
Deze ''Carplay Dongles'' zijn niet van Mazda en kunnen niet worden beschouwd als een origineel Mazda-onderdeel.
Ze worden verkocht via Amazon, eBay etc., ik zou voorzichtig zijn met hun levensduur (of levensduur).
Persoonlijk raad ik alleen de ORIGINELE CP/AA-update aan, waarvoor de 2 bedrade USB-kabels en de bijgewerkte AUX Hub of Box-installatie nodig zijn NADAT uw 74.00.324A Firmware werkt. De nieuwste en definitieve 74.00.324A Mazda Firmware
werkt prima met deze draadloze Carplay Dongles, MAAR ik raad u AAN ALLEEN de instructie te gebruiken die ik lever met al mijn originele Mazda Firmware, aangezien deze andere documentatie die wordt geleverd, verouderde en verouderde Firmware is van een Google-link en instructies die erg vaag zijn.
WAARSCHUWING: Veel van jullie downloaden Mazda Firmware van YouTube of andere bronnen...
TENZIJ je WEET wat je doet NIET...!!
WAAROM: Nou, je downloadt ofwel Firmware voor het VERKEERDE land of regio, of je downloadt NIET de volledige set bestanden.
MOET aparte Fail-Safe.up en Reinstall.up bestanden hebben en U MOET ze elk in de juiste volgorde installeren (het kleinste bestand is eerst).
Alleen de late 70's Firmware is een ONE FILE Only Install.
RESULTATEN: Nou, velen downloaden of installeren ALLEEN het ene bestand en niet het andere, waardoor je een Mismatched CMU-versies hebt ingesteld, wat erg moeilijk kan zijn om te corrigeren, afhankelijk van de TWEE Mismatch-versies.
-------------------------------
CARPLAYTM + ANDROID AUTO CONVERSIE...Waarschuwing...!
Sommigen van jullie installeren je nieuwe Aux Hub en 2 kabels VOORDAT je bent geüpdatet naar 74.00.324A FIRMWARE...!
Nou, het zal nooit werken, want U MOET eerst een werkende 70 tot 74 Firmware in uw auto hebben geïnstalleerd en draaien, DAARNA installeert u uw 3 nieuwe onderdelen. CP/AA zal op geen enkele andere manier werken.
-------------------------------
LET OP: 74.00.324A is NU DE DEFINITIEVE FIRMWARE, aangezien alle Mazda-auto's die deze .up Firmware gebruiken, UIT PRODUCTIE zijn en niet langer worden geïnstalleerd in nieuwe Mazda's die vanaf 2024 zijn gemaakt.
ALS U momenteel een verouderde 70.00.xxx's Firmwareversie(s) gebruikt, dan raad ik u ten zeerste aan om de beste en laatst bijgewerkte versie van 74.00.324A te installeren, aangezien er tot 50 verschillende bugs en problemen zijn opgelost of opgelost tussen oude versie(s) 70. en de nieuwste 74.
------------------------------
OPMERKING: ER ZIJN MENSEN DIE U KOSTEN IN REKENING BRENGEN VOOR DEZE Firmware-UPDATES IN RUSLAND of OEKRAÏNE, eBay of Amazon, IK BRENG U NOOIT KOSTEN IN REKENING, U BETAALT NOOIT VOOR NIEUWE BESTANDEN!
LET OOK OP: U KUNT INFOTAINMENTSYSTEMEN NIET WIJZIGEN of UITWISSELEN.
ALLE EXPORT MZ6's GEBRUIKEN de 6e GENERATIE MAZDA CONNECT.
7e Gen MAZDA HOME SCREEN heeft de witte tekst op zwart scherm.
6e Gen MAZDA HOME SCREEN Hieronder heeft rode ronde pictogrammen op zwart scherm.
HOME SCREEN voor .up FIRMWARE HIERBOVEN GETOOND
ORIGINELE Mazda CarPlay+Android Auto ALLEMAAL HIER!
Deze OFFICIËLE Mazda CarPlay+AndroidAuto is voor alle Mazda-modellen met Mazda Connect of MZD Connect, deze installatie-instructies MOETEN PRECIES WORDEN GEVOLGD, anders krijgt u CP/AA nooit aan het werk.
CP/AA komt samen als ÉÉN installatie, het kan niet worden gescheiden.
Alle bestaande Connect User/Display FUNCTIES blijven behouden en functioneren nog steeds zoals normaal.
De volgende originele MAZDA-details zijn voor de huidige Mazda Worldwide die fabrieksgeïnstalleerde MAZDA Connect of MZD Connect Color Touch-screen gebruiken (zie bovenstaande foto), uw bestaande autogarantie wordt niet beïnvloed.
JA, deze originele CarPlay en AndroidAuto RETRO Upgrade is voor uw MAZDA als u zelf of thuis wilt installeren.
ONDERSTAANDE foto is het eindresultaat NADAT u de 74.00.324A FIRMWARE (de juiste regio) EERST hebt geïnstalleerd, vervolgens deze nieuwe FIRMWARE hebt UITGEVOERD + GEBRUIKT en vervolgens de TWEE NIEUWE originele Mazda-onderdelen LAATST hebt geïNSTALLEERD.
REGIO'S voor FIRMWARE
4A N (ADR) is voor Australië-NZ, Azië (behalve Japan + China), Midden-Oosten, Brazilië, Pacific.
EU N is voor Europa en het VK
NA N is voor Noord-Amerika, VS, Canada, Mexico.
PRECIES voor de modeljaren van 2014 tot eind 2023, die MAZDA 2, MAZDA 3, MAZDA 6, MAZDA CX-3, CX-5, CX-8, CX-9 en MX-5 omvat.
#Deze originele Mazda CP/AA Retrofit Parts Kit en Firmware/Software is niet voor de 1e generatie van Mazda CX-5 en Mazda 6 met de fabrieks TomTom in-Dash Navi.
OPMERKING: ALS uw NIEUWE 2019~ Mazda-modellen (hierboven vermeld) NIET standaard worden geleverd met fabrieksgeïnstalleerde CP/AA, maar al een 'een' versie van 7x.00.xxxx Firmware hebben geïnstalleerd vanaf de fabriek, dan hoeft u ALLEEN de TWEE Mazda-onderdelen te kopen/installeren die hieronder in uw regio worden vermeld om CP/AA aan het werk te krijgen.
Deze thread is NIET voor tweaks of ENIGE andere goedkope manier om CP/AA te installeren (wat toch niet werkt en u meer $$s gaat kosten).
GEBRUIK ALLEEN DEZE SOORTEN USB FLASH DRIVES hieronder..
OPMERKING:
U kunt het bestand op uw USB Flash Drive op geen enkele manier hernoemen.
U mag GEEN andere bestanden of mappen op uw flashdrive hebben.
U mag alleen de juiste .up-bestand(en) op een kleine FAT32 (ongeveer 16 GB) Flash Drive hebben, bestand KAN NIET in een .zip- of .rar-indeling staan.
ALS u nog steeds problemen ondervindt met CMU die USB Flash Drive niet ziet, voer dan een volledige schone formattering van de Drive uit.
Plaats een kleine <16 GB USB-drive in Windows PC, ga naar Start, Deze pc, RECHTS Klik op de Drive, Selecteer Formatteren.., Selecteer FAT32, Selecteer Start, klik op OK, alle bestanden op Drive worden verwijderd en Drive opnieuw geformatteerd (schoongemaakt).
Kopieer/plak ALLEEN nieuwe Firmware-bestand(en) op Drive, verwijder van pc en probeer het opnieuw in uw auto.
ALS u een MacOS PC gebruikt om bestanden te downloaden, zal dat ook uw Flash Drive beschadigen, omdat Macs verborgen bestanden toevoegen aan een flashdrive en de auto CMU het bestand niet zal zien.
Bewerken: Er is nu een proces als u een Mac PC gebruikt, vraag het me AUB ALLEEN via een BERICHT hier.
MAZDA ONDERSTEUNT ALLEEN MS-Intel Windows 64bit OS en wordt door alle autofabrikanten gebruikt voor diagnostische en onderhoudsUPDATES in hun auto's.
Apple (Mac)-systemen worden niet ondersteund of gebruikt door automerken in serviceafdelingen of voor diagnostiek, punt.
DRAADLOZE Carplay is ALLEEN INBEGREPEN MET 74.00.324A FIRMWARE voor uw regio, wat ook een normale updatevoortgang is van de nu verouderde 70.00.367A..
MAAR men Moet ook een nieuwe CMU kopen van een 2021 Model voor een draadloze CP-spec-auto en CMU, aangezien NIET ALLE 2021-modellen standaard af fabriek worden geleverd met WCP CMU.
DRAADLOZE CARPLAY WERKT NIET ALLEEN ZONDER 74 Firmware en NIEUWE 2021~ CMU (bedoeld voor WCP), voor zover ik weet zijn die TWEE dingen alles wat nodig is, de Firmware is gratis en de nieuwe CMU kost ongeveer $ 800 tot $ 1.500 USD. Opmerking: Sommige bestanden van kabelaansluitingen op nieuwe CMU zijn ook vereist.
Deze THREAD is NIET van toepassing op ALLE NIEUWE Next Gen 2019 Mazda 3 (BP) of 2020 Mazda CX-30 (DM) of MX-30 of
CX-60 of CX-70 of CX-80 of CX-90, Late CX-5.
JA, u kunt deze nieuwe bijgewerkte 74.00.324A Firmware (regiospecifiek) alleen installeren ZONDER de hardware (twee nieuwe Mazda-onderdelen) te installeren.
Door deze nieuwe Firmware ALLEEN te installeren, heeft uw auto het allerlaatste beschikbare CONNECT-besturingssysteem en is het TOEKOMSTIGE CP/AA KLAAR... wat later of nooit kan worden gedaan.
ALS u later wilt dat deze CP/AA-functie werkt, MOET u nog steeds de TWEE originele Mazda-onderdelen installeren.
Aankoop is ALLEEN voor ORIGINELE Mazda CarPlay ook met AndroidAuto en WERKT NIET zonder installatie van nieuwe 74's Firmware EERST en DAN de TWEE ALLE NIEUWE originele Mazda-onderdelen die als tweede en derde zijn geïnstalleerd. . . in die volgorde. . . PERIODE!
Zie nieuwe Mazda CP/AA Kit hieronder in foto.
*Methode in deze nieuwe updates is nu ALLEEN een enkel 'UPDATE.up'-bestand om uit te voeren.
Geen gescheiden Fail-safe + Reinstall.up-bestanden meer,
Nu ALLEEN ÉÉN 'update.up'-bestand.
U selecteert ofwel “Herinstallatiepakket” of ''Updatepakket'' NADAT het bestand 'ZOEKEN' van uw vooraf geladen bestand op uw kwaliteits 'USB FLASH DRIVE'.
ALLE andere NIEUWE Mazda-onderdelen zijn een MOET-DOEN-vereiste, aangezien het proces van het toevoegen en installeren van CP/AA Firmware en de MOET-hebben originele Mazda-onderdelen niet is veranderd. KOOP of GEBRUIK GEEN andere systemen die 'vorig jaar zijn samengesteld', aangezien dit het gebruik van deze allerlaatste originele Mazda BIJGEWERKTE FIRMWARE die hieronder wordt vermeld, zal beschadigen.
OPMERKING: Er zijn een paar goedkope opties om ALLEEN AndroidAuto afzonderlijk te installeren zonder CarPlay en de 2 nieuwe Mazda-onderdelen die hieronder worden vermeld, ik raad u ten zeerste af om deze route te volgen, aangezien u de OUDE en verouderde 59 Firmware moet gebruiken, die buggy is en soms zeer onbetrouwbaar met communicatiefouten die ANDERE werkende systeemhardware in uw auto, motor, IC-besturingsmodules of beeldscherm infecteren, u moet alleen de nieuwste Mazda Firmware gebruiken.
De ORIGINELE Mazda Firmware hier is gratis en de originele Mazda-onderdelen zijn niet zo duur.
REGIOCODES voor Mazda MZD CONNECT.
NA N is...
Regio NOORD-AMERIKA -
VS, Canada, Mexico en Puerto Rico, bekend als 'NA N' op uw touchscreen.
EU N is...
Regio EUROPA -
Albanië, Andorra, Oostenrijk, Wit-Rusland, België, Bosnië, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Israël, Italië, Kazachstan, Kosovo, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Portugal, Polen, Roemenië, Rusland, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Turkije, Oekraïne, Verenigd Koninkrijk, Vaticaan, bekend als 'EU N' op uw touchscreen.
4A N is...
Regio ADR -
Australië, Christmas Island, Fiji, Indonesië, Kangaroo Island, Maleisië, M-Oost, Nieuw-Zeeland, Oceanië, Papoea-Nieuw-Guinea, Filippijnen, Qatar, Saoedi, Singapore, Zuid-Afrika/Afrika, Zuid-Amerika (meestal), Azië (niet Japan of China), Tasmanië, Thailand,
bekend als '4A N' op uw touchscreen.
Om te vinden plus Firmware-nummer..
Ga in de meeste gevallen naar touchscreen 'INSTELLINGEN',
Rechtermap 'SYSTEEM',
Omlaag naar 'OVER'
Dan 'Versie-informatie'.
=============================================================
MAZDA (MZD) CONNECT, WELKE FIRMWARE MOET IK INSTALLEREN..?
'.up' Firmware gebruikt voor ALLE MAZDA-MZD CONNECT MODELLEN 2014-2021.
NIET voor de eerste productie CX-5 of Mazda 6 met TomTom-navigatie.
-------------------------------------
INSTALLATIEPROCEDURES WORDEN GELEVERD MET DE FIRMWARE-LINK, MAAR U MOET MIJ HIER EEN BERICHT STUREN OM HET TE KRIJGEN, ER KUNNEN GEEN LIVE LINKS IN FORUMS WORDEN GEPLAATST.
ALS u op zoek bent naar originele Mazda Firmware zoals vermeld, STUUR me dan hier in dit forum een BERICHT met uw model, welke OS-versienummers er in elk (Fail-safe en Reinstall) staan en in welk land de auto wordt gebruikt, U MOET mij een foto van de OS-versie leveren, alle Nieuwe leden moeten ergens in het forum posten om in aanmerking te komen voor de Message Me-service.
Klik om mij een bericht te sturen
VRAAG AUB GEEN FIRMWAREBESTANDEN in MEERDERE MAZDA FORUMS.?
ALS U