Mazda 6 Forums banner

Aanbevolen antivries?

1.2K views 8 replies 2 participants last post by  Alpine F1  
#1 ·
2004 Mazda 6 Sport Wagon
3.0L Auto 5 versnellingen Semi-Automaat

Suggesties voor koelvloeistof?

Ik woon in Canada 🇨🇦, de temperaturen in de winter kunnen dalen tot -35 en in de zomer +30 graden Celsius.
Suggesties voor koelvloeistof?

Ron🇨🇦
Waardeer iedereen hier 👍

#2 · (Edited)
2004 Mazda 6 Sport Wagon
3.0L Auto 5 Speed Semi Automatic

Any suggestions on Cooling System antifreeze?

Living in Canada 🇨🇦, temps in winter can drop to -35 in the winter and summer +30 Celcius.
Any recommendations on Coolant?

Ron🇨🇦
Appreciate everyone here 👍
Hé Ron. Ik heb altijd de Mazda OEM-koelvloeistof gebruikt. 0000-777-505E-20
Ik heb maar twee anderen gevonden die aan de specificaties voldoen, maar ik heb ze niet gebruikt.
De ASTM D3306 is gemakkelijk te halen, want dat is slechts de ethyleenglycolformulering.
De ASTM D4340 is moeilijker en ik vind het erg belangrijk omdat het betrekking heeft op de hoge temperatuur aluminium corrosiebestendigheid die nodig is voor de cilinderkoppen.
NAPA Extended Life Orange Cooling System Antifreeze
en
PEAK Cool Extended Life Orange Concentrate - PRA0L3

Er kunnen er nog meer zijn, maar ik heb de fabrikanten niet gebeld en ga alleen af op hun gepubliceerde gegevensbladen.

Succes.

#3 ·
Hey Ron. I have always used the Mazda OEM coolant. 0000-777-505E-20
Ik heb slechts twee anderen gevonden die aan de specificaties voldoen, maar ik heb ze niet gebruikt.
De ASTM D3306 is gemakkelijk te halen, want dat is slechts de ethyleenglycolformulering.
De ASTM D4340 is moeilijker en ik vind het erg belangrijk omdat het betrekking heeft op de corrosie van aluminium bij hoge temperaturen die nodig is voor de cilinderkoppen.
NAPA Extended Life Orange Cooling System Antifreeze
en
PEAK Cool Extended Life Orange Concentrate - PRA0L3

Er kunnen er nog meer zijn, maar ik heb de fabrikanten niet gebeld en ga alleen af ​​op hun gepubliceerde gegevensbladen.

Succes.
Bedankt, mijn vriend, een miljoen! 👍🇨🇦
Dit bekijkend :
Image

#7 ·
#9 ·
Hallo, het koelprobleem lijkt dus opgelost te zijn. Ik heb de Prestone Max gebruikt en de thermostaat 3 keer laten cyclus: open en dan dicht. De ventilatoren gaan aan bij 100 graden Celsius en de temperatuur daalt tot 95 (auto geparkeerd in stationair), waarbij het systeem wordt ontlucht om de lucht eruit te krijgen. Geen lekken, veel warmte. Nu alle remmen vervangen. Wens me succes 🤞 😜🤣 Ron🇨🇦