Mazda 6 Forums banner

Geen slinger - geen stroom naar het startrelais

9.9K views 5 replies 3 participants last post by  GroundLoop  
#1 ·
Heb een geen-kruk-conditie op de 2006 6 van mijn vrouw. Heb het herleid tot het startrelais. Als je de twee pinnen (30 & 87 op het relais) in de rode cirkels op de bijgevoegde foto overbrugt, start de auto. Ik krijg niets op de gele en groene pinnen (85 & 86 op het relais). Kan iemand mij vertellen waar deze twee pinnen op aangesloten zijn? Ik denk dat één de alarm-startonderbreker is. Het rode icoon op de startonderbreker op het dashboard knippert normaal. Uit mijn onderzoek blijkt dat de startonderbreker een massa op de pin zet als alles in orde is. Ik denk dat de andere pin verbinding maakt met het contactslot en 12V afgeeft? Bedankt voor alle hulp vooraf.

Attachments

#2 ·
Toegang gekregen tot het contactslot en de zwart met blauwe draad heeft stroom in de startmodus. Denk dat de neutrale veiligheidsschakelaar misschien tussen de startdraad en het relais zit. Geprobeerd de auto in neutraal te zetten en te starten - nog steeds geen start. Kan geen schema vinden voor het startcircuit.

Attachments

#3 ·
Meer info. Merkte niet dat het startonderbrekerlampje knippert, zelfs niet met het contact aan. Heb mijn eenvoudige bluetooth scanner aangesloten en die geeft code U0100 zonder verdere informatie. Gezocht op u0100 en een groot aantal mogelijkheden gevonden. Al het andere lijkt te werken, inclusief de brandstofpomp die draait wanneer het contact voor het eerst wordt aangezet.

Geen verschil met de reservesleutel die zelden is gebruikt. Dus ik denk niet dat het de sleutel is.

#4 ·
Vervang uw zekering van de brandstofpomp door een gloednieuwe, GLANZENDE zekering. Gebruik niet de ongebruikte zekering in het deksel. Deze is waarschijnlijk te veel gecorrodeerd om de volledige stroom door te laten, net als de reeds geĂŻnstalleerde zekering.
Uiteindelijk heb ik al mijn mini-zekeringen onder de motorkap vervangen voor $8, het was het waard.

#6 ·
Bedankt jongens. Vanochtend gerepareerd. Ik trek altijd de zekering van de brandstofpomp als ik aan de motor werk. Het heeft geen zin om de brandstofpomp constant te bekrachtigen en de cilinderwanden te overspoelen. Helaas doet de zekering met het label "brandstofpomp" meer dan alleen de brandstofpomp. Hij levert ook de stuurspanning voor het startrelais en iets dat te maken heeft met de startonderbreker, want het startonderbrekerlampje knipperde in de versnelling met de zekering eruit. Toen de zekering er weer in zat, deed het startonderbrekerlampje het weer normaal. Dat beantwoordde dus een van de besturingspinnen op het relais. De andere pin moet dan een massa zijn die van de ECM komt. Blijkt dat de park-neutraalschakelaar aan het einde van zijn latijn moet zijn, want toen ik de zekering en het relais voor de startmotor terugplaatste, startte de auto niet in de parkeerstand, maar wel in de neutraalstand. Een paar keer door de versnellingen gegaan met iets meer kracht toen ik hem weer in de parkeerstand zette en nu start hij in de parkeerstand. Zal waarschijnlijk de park-neutraalschakelaar vervangen.