Mazda 6 Forums banner

41 - 60 of 76 Posts

·
Registered
98 Posts
Comment ça se fait que j'ai pas vu ça avant????

bon ben:

J'ai une gt-v6 2006 manuelle gris tungsten.
j'ai un bloc appart à terrebonne (secteur ste-anne-des-plaines, à vendre en passant)
mais je passe 95% de mon temps à moosonee en ontario....

j'ai beaucoup de modifications en tête, mais tant que j'ai mon bloc, tout est en arrêt...

·
Registered
26 Posts
Bienvenue CatD! J'avoue que pour le prix d'un bloc, tu peux faire pas mal de modif!

J'arrive de l'Alabama hier et qu'est-ce que je vois? 4 crisse de pouces de neige sur ma 6! Ça retarde encore mes modfs...

Je planifie faire modifier la air box et enlever les moulures de portes quand il va faire assez chaud. J'ai fait reprendre mes vitres teintées sur les 4 côtés plus retoucher la vitre arrière (ne faites pas affaire avec X Vitres Teintées, il faut qu'il les reprenne encore côté avant conducteur).

Vite du soleil pis de la chaleur!!!

·
Registered
16 Posts
All this French is confusing. I'm hoping to learn though.

I live in NYC, but I'm moving to Montreal June 15th. I was actually in Montreal two weeks ago to pick up my new MS6. I'm hoping to make the next meeting.

Be well.

·
Registered
34 Posts
Je sais pas ce que vous en pensez ,mais s'il fait beau vendredi...il risque d'avoir du monde au Julep !!! :yesnod:[/b]
C'est sur que si il fais beau, je vais etre la! :yesnod: Ca vas etre mon premier GT !! :drive:
Cest a quelle heure?? :unsure: Je vien de me faire operer pour le foie et je mange les mur!! je veux SORTIR ! !

For English people, GT at Julep(Decarie & Pare st in Montreal) Friday Night.... What time??? dont now yet..... See you there!

·
Registered
51 Posts
Les gens s'y rendent vers 7 pm . La gang de MazdaTuning risquent d'y être aussi. Ça risque d'être le fun :yesnod: . À vendredi !!!!!

People usualy get there around 7o'clock. The gang from MazdaTuning should be there also. Should be pretty fun ! See ya Friday :yesnod:

:drive:

·
Registered
1,401 Posts
putain bcoup de mazda6 modifie a montreal
je suis etonne

P

·
Guest
0 Posts
Hi Gang,
Just joined today. Getting a new 6 TE next week and I can't wait. I already have a 2005 Sportwagon and I love it. Very intertested to hear if there are any activities planned for our region this summer.

PM

·
Registered
98 Posts
Des meets au julep; des meets au chaud; moi 'chu pogne a essayer de rebatir un remorqueur au 'frette'; ce qu'ils annoncent comme temperature? 15 cm de neige a soir........ :cursing:

pendant ce temps la ma 6 dort a cochrane... :tear:

Meets at the Julep; meets in the warmth; i'm stuck rebuiling my tug in the cold; the forecast: 15cm of snow tonight... :cursing:

all this time my 6 is asleep in cochrane... :tear:

Z

·
Guest
0 Posts
Hello there,I'm from laval too.I just picked up a 2007 speed6.Awesome car,just alit heavy on the take off,but on the highway watch out!! ZOOM ZOOM!!Glad to see other fans fans from laval.

Hello there,I'm from laval too.I just picked up a 2007 speed6.Awesome car,just alit heavy on the take off,but on the highway watch out!! ZOOM ZOOM!!Glad to see other fans fans from laval.

·
Registered
3 Posts
On est en juillet mais quand même, je pose la question...

Les proprios de Mazdaspeed6, vous faites quoi en hiver pour vos roues? Il y a des rims d'aciers qui fittent? Ca se vend où? Vous prenez quoi comme pneus d'hivers?

Merci!

·
Registered
137 Posts
Moi j'ai opté pour des rims de 17" chaussé sur des Blizzak

Un peu bruyant mais une très bonne adhérence sur la neige et sur la glace.

Pour l'instant je les entreposé chez mon cousin à Terrebonne, mais dès que j'y retourne je te dirai les specs

En passant, question pour tous: y'a pas de meet de speed6/3 d'organisé pendant l'été à Montreal???

·
Registered
22 Posts
Montréal here also :)Hey guys, I was just wondering about that TCS button, from the manual it says that it lowers torques based on slippery detection of wheels in wet weather. So in other words, I'm always keeping it off when I'm driving and it's not raining. Does that makes sense?If it does, is there a way for me to go to the dealer and ask him to set off the TCS by default when I start the car (so that I don't have to do it myself at every start) ?

·
Registered
32 Posts
Helllllo, Alllllo

Un petit salut de Gatineau.
A little hello from Gatineau

2004 mazda 6

Waiting for deliver of 2007 speed6 white

·
Registered
6,960 Posts
Montréal here also :)Hey guys, I was just wondering about that TCS button, from the manual it says that it lowers torques based on slippery detection of wheels in wet weather. So in other words, I'm always keeping it off when I'm driving and it's not raining. Does that makes sense?If it does, is there a way for me to go to the dealer and ask him to set off the TCS by default when I start the car (so that I don't have to do it myself at every start) ?[/b]
i drive with TCS off no matter what. it can make the car react unpredictably in one of those adrenaline-filled, quick action required situation. but unfortunately, you'll have to settle for hitting the button to turn it off each time you jump in the car. anything more than that, like cutting a wire or something, and you're screwing yourself over, especially if you plan on selling it anytime soon.

·
Registered
13 Posts
Salut la gang,

Richard de Laval.

·
Registered
13 Posts
Salut 6-pack.

Oui, presque voisins, de Fabreville.
Cette site est genial. :yesnod:
Pleins de renseignements utilles.

Rich.

41 - 60 of 76 Posts
About this Discussion
75 Replies
39 Participants
ShinoRy
Mazda 6 Forums
Mazda6club.com is a forum dedicated to the Mazda6 / Atenza. Come and discuss reliability, performance, modifications, and more!
Full Forum Listing