Mazda 6 Forums banner

1 - 19 of 19 Posts

·
Registered
Joined
·
275 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
I saw it sitting in the front of a dealership and stopped by to check it out just cause I don't see many of them around and I ended up taking it home four days later... I'm broke now lol Over time I'll save up money for mods but right now I'm just looking to do an sri and maybe some springs or a bov. Definitely a sri first though so if anyone's selling one, pm me. Enjoy the pics!!
Mileage: 62xxx
Year: 2006
Model: Mazdaspeed6 (Sport)

Current mods:
-Niteshaded side reflectors
-Shark Fin antenna
-PC'd wheels (idk what the colors called but it's essentially the same color as the car, maybe gunmetal??)
-Lots of tint lol
-SURE Aeros
-iPod integration
-Turbosmart Hybrid BOV
-AWR RMM and SU TP are getting installed this weekend (9/3)


Pictures (7/16/11): Some pics just in my driveway until I get out for a photoshoot





Two 6's FTW! lol...
 

·
Registered
Joined
·
2,204 Posts
haha sweeeeeeet man. the rims dont like PC'ed in the pics. gotta love the tungsten grey. yummyyyy. enjoyyyyyyyy
 

·
Registered
Joined
·
1,271 Posts
rear motor mount, SRI, turboback exhaust, FMIC, oil catch can, access port, CDFP and big turbo


thats all you need
 
  • Like
Reactions: XsillyputtyX

·
Registered
Joined
·
24 Posts
just start with a tip and sri sure you'll be happy from that. as others have said rmm might want to look into the rear diff mounts too. the oil catch can. an access port or even a dash hawk. i'm still working on saving up for a few of those things myself.
 

·
Registered
Joined
·
275 Posts
Discussion Starter #6
Thanks guys.. and I'm planning on the Cobb SRI and TIP to start along with the RMM and then getting the Cobb AP later.
 

·
Registered
Joined
·
275 Posts
Discussion Starter #7
I just purchased the SURE sri, StreetUnit test pipe, AWR rmm, Turbosmart hybrid bov/bpv, and the XcarLink iPod integration kit. I can't wait to install all of these mods!!!!! Oh, and I just swapped my led tails from my other 6 to the speed so now I'm rockin the leds :D and I gave it the evil m treatment in the rear and I'm gonna black out the front badge and the speed6 badge.. Much more to come!!
 

·
Registered
Joined
·
836 Posts
I just purchased the SURE sri, StreetUnit test pipe, AWR rmm, Turbosmart hybrid bov/bpv, and the XcarLink iPod integration kit. I can't wait to install all of these mods!!!!! Oh, and I just swapped my led tails from my other 6 to the speed so now I'm rockin the leds :D and I gave it the evil m treatment in the rear and I'm gonna black out the front badge and the speed6 badge.. Much more to come!!
daaaamn you are doing hella work to your car already! im jealous to say the least. congrats on the car and all the things you are doing to make it better! btw no tip to go with the sri?
 

·
Registered
Joined
·
275 Posts
Discussion Starter #9 (Edited)
No tip yet, it will come soon. Some guys convinced me not to get it for now but I will soon now cause it helps the turbo spool faster :D The sri, ipod integration and bov are installed btw. I'm running full bov right now and it's loud lol I'm at college now though so the tp and rmm are gonna have to wait til I go back home so I can install them with the proper tools. The tip and possibly tmic are coming next, along with an ap obviously. I love this car!!!

Here's a few pics of how she looks now. The only thing different from the pics is I now have the speed 6 badge back on in black.





 

·
Registered
Joined
·
2,580 Posts
Looks awesome!

Are those the stock fogs? Maybe it's just me, but the stockers look a little more white than yours.

I'm thinking about going the cheap route for now and getting the lamin-x overlays.
 

·
Registered
Joined
·
1,172 Posts
looks good! you should lower it a little =D
 

·
Registered
Joined
·
275 Posts
Discussion Starter #12
I think they're stock but they may not be cause I bought it used... and I will lower it but engine mods come first :D
 

·
Registered
Joined
·
836 Posts
i dont think you are supposed to run vta. and idk who convinced you not to get the tip now. im sure the install of the sri + tip would be easier than one then the other. but oh well at least you are getting it :) the car is looking good!!

oh and where do you go to college?
 

·
Registered
Joined
·
275 Posts
Discussion Starter #14
Not running full VTA anymore, should of updated that. I'm running 50/50 now but I think I'm gonna go full recirc this weekend when I install my tp and rmm. I go to the University of Arkansas.
 

·
Registered
Joined
·
275 Posts
Discussion Starter #16
Haven't updated this in a while...

Engine blew two weeks ago and it's currently at the dealer... new engine should be in by the end of this week. Just waiting on the new clutch and flywheel to come in (went with ACT). It's a bummer but shit happens I guess. Picked up a newer turbo (still a k04) and TIP while the car's been out
 

·
Registered
Joined
·
275 Posts
Discussion Starter #18
Threw a rod through the front and back of the block (cylinder 1) Wasn't even heavily modded so idk exactly what happened
 

·
Registered
Joined
·
275 Posts
Discussion Starter #19
Haven't updated this in forever...

I now haz le AP, TIP, and a cutout. And some other random shit thats not worth mentioning
 
1 - 19 of 19 Posts
Top